راهکارهای یکپارچه سازمانی


در حالی که همکاری کارکنان شما با مشتریان مشکلات بسیار متفاوت و منحصر به فردی را در شرکت حل می کند، همکاری کارکنان شما با هم ارزش فوق العاده ای برای مشتریان شما ایجاد خواهد کرد.

کارمندان می توانند با بهره گیری از کارشناسان داخلی و استفاده از اطلاعات و منابع شرکت برای کمک به مشتریان ، تجربه بهتر و پشتیبانی برتر را ارائه دهند.

مشتری را در نظر بگیرید که با کارمندی در ارتباط است که متأسفانه نمی داند چگونه مشکل او را را حل کند. اما پس از پروسه یکپارچه سازی کارمند به منابع مفید کل شرکت دسترسی دارد تا اطلاعات مناسب را بیابد و آن را با مشتری به اشتراک بگذارد.

شاید مهمترین اصل همکاری این باشد که می تواند جهان را به مکانی بهتر تبدیل کند. مطمئناً، همکاری می‌تواند کارمند ما را بهره‌ورتر کند و به مشتریان ما سود برساند، اما همکاری همچنین به کارکنان این امکان را می‌دهد که بیشتر با شغل و همکاران خود احساس ارتباط داشته باشند، استرس در محل کار را کاهش می‌دهد، کارشان را آسان‌تر می‌کند، آزادی کاری بیشتر را امکان‌پذیر می‌کند و در کل رضایت شغلی آنان را افزایش می دهد.

این به معنای استرس کمتر در خانه، مشاجره کمتر با همسر و زمان بیشتری برای گذراندن با عزیزان است. همکاری نه تنها بر زندگی کارکنان در محل کار بلکه در خانه نیز تأثیر مثبت می گذارد.

 

در اینجا چند نکته مهم برای ایجاد یکپارچه سازی در سازمان خود توجه کنید

 

  1. استراتژی قبل از فناوری

قبل از عجله برای انتخاب پلتفرم همکاری جدید ، روی توسعه استراتژی تمرکز کنید که به شما کمک می‌کند «چرا» را قبل از «چگونه» درک کنید. این برای موفقیت هر ابتکار همکاری بسیار مهم است. شما نمی خواهید در موقعیتی باشید که بدون اینکه دلیل آن را بدانید که چرا یک فناوری را به کار گرفته اید.

 

  1. در جریان کار ادغام شوید

یکپارچه سازی هرگز نباید به عنوان یک وظیفه یا الزام اضافی برای کارکنان تلقی شود. در عوض باید به طور طبیعی در جریان کار آنها قرار گیرد. به عنوان مثال به جای اینکه کارمندان از چندین نام کاربری، رمز عبور و سایت های ورود استفاده کنند. فقط یک ورودی  برای شرکت ایجاد کنید که از طریق آن پلت فرم همکاران به هم دسترسی داشته باشند.

 

  1. به کارمندان خود گوش دهید و برای آنها ارزش قائل باشید

هنگام برقراری ارتباط با کارکنان، روی ارزش و منافع کلی شرکت تمرکز نکنید. کارمندان به این موضوع اهمیت می دهند که چگونه این امر به صورت فردی بر آنها تأثیر می گذارد و هم کار و هم زندگی آنها را آسان تر کند.

 

ما همیشه در مورد گوش دادن به صدای مشتری بسیار مصمم هستیم، اما باید صدای کارمند را نیز در نظر بگیریم. هنگامی که مسیر همکاری را در شرکت خود دنبال می کنید، مهم است که کارکنان را بخشی از فرآیند تصمیم گیری از مرحله اول قرار دهید. به ایده ها، نیازها و پیشنهادات آنها گوش دهید و بازخورد آنها را در فناوری و استراتژی خود ادغام کنید.

 

  1. محیط حمایتی ایجاد کنید

اگر سازمان شما بر پاداش دادن به کارکنان برای عملکرد فردی به عنوان محرک اصلی موفقیت تمرکز کند، تشویق کارکنان به اشتراک گذاری و برقراری ارتباط با یکدیگر بسیار سخت خواهد شد.

پاداش دادن به کارکنان برای عملکرد عالی هیچ اشکالی ندارد، اما پاداش دادن به کار تیمی نیز بسیار مهم است. به عنوان مثال، سازمان ها می توانند درصدی از پاداش یک کارمند را به میزان همکاری آنها با همکاران خود مرتبط کنند. یک محیط حمایتی همچنین به معنای برخورداری از منابع آموزشی برای کارکنان سازمان است.

 

  1. با مثال رهبری کنید

اگر رهبران سازمان شما از ابزارها و استراتژی های مشارکتی استفاده و پشتیبانی نمی کنند، پس چرا کارمندان باید این کار را انجام دهند؟ رهبران ابزار بسیار قدرتمندی برای تسهیل تغییر و تشویق رفتارهای مطلوب هستند. فعالیت آنها باید کاملا قابل مشاهده باشند.

 

  1. آنچه مهم است را اندازه گیری کنید

چیزهای زیادی وجود دارد که یک سازمان می تواند اندازه گیری کند، اما این بدان معنا نیست که همه این موارد باید اندازه گیری شوند. روی معیارهایی که برای سازمان شما مهم هستند و معیارهایی که به تجارت سازمان شما مرتبط هستند تمرکز کنید.

 

  1. تطبیق و تکامل

مهم است که به یاد داشته باشید که همکاری دائمی است. این یک تکامل بی پایان است زیرا ابزارها و استراتژی های جدید برای محل کار همچنان در حال ظهور هستند. این به این معنی است که برای سازمان شما مهم است که بتواند با تغییر شرایط سازگاری و تکامل یابد. به آنچه در صنعت و درون سازمان شما می گذرد، توجه داشته باشید. این به شما امکان می دهد نوآوری و پیش بینی داشته باشید.

شرکت هوش تجاری رابین با استفاده از تکتولوژی های جدید جهانی آماده ایجاد بستر یکپارچه در محیط سازمان شما می باشد.